Właściwie notkę na ten temat miałem napisać jakieś półtora roku temu, kiedy po raz pierwszy zobaczyłem zielono logo McDonalds we Francji. “WTF?” – pomyślałem. “Podróba?”. Nie, okazało się że nie. Przez kolejne tygodnie obserwowałem jak kolejne placówki zmieniają się na zielone. Przypomina to bardziej ewolucję, niż rewolucję.

Pamiętam wielki boom gdy Pepsi zmieniała swoje logo, opisałem to na innym blogu. Pamiętam zmianę (choć dość małą) logo KFC. A o McD prawie nic się nie mówi…

Zielona ikonka jest już na stronie McD, coraz więcej “maków” zmienia też loga w swoich siedzibach. Czemu?

Odpowiedź jest prosta. Chodzi oczywiście o ekologię, o zmianę wizerunku firmy na bardziej eko-friendly. Czy to zadziała? To dość karkołomne, przecież McD jest na celowniku wielu organizacji i ma raczej zupełnie inny image. Ale od tego są działania wizerunkowe…

Nowy, zielony design

Mnie osobiście nowa kolorystyka bardzo się podoba. Stara była trochę infantylna, pamiętała czasy kiedy target grupą były przede wszyskim dzieci – Ronald McDonald, te klimaty. nowe jest wizualnie przyjemniejsze i pasuje do zmian które w sferze designu firma wprowadza od jakiegoś czasu – wystrój bardziej restauracyjny, ciemne drewno, mniej plastiku.

Nie zmienia to zupełnie mojego stosunku do McD – jako szybkiego żarcia którego staram się unikac gdy tylko mogę. Czasem niestety jest jedyną opcją w danej okolicy / czasie :]